מנהיגות חינוכית

חזון:

אנו מאמינים ביכולת ההשפעה של בני נוער ושל צעירים על עתיד המדינה וביכולתם להיות ה”קטר המוביל” של החברה הישראלית.

בוגרי המגמה יאמינו בחינוך כבסיס ליצירת חברה מיטבית, ויהיו טעונים בידע , כישורים, גאווה מקצועית ורצון להנהיג ולהוביל תהליכים בוני חברה.

אנו מאמינים כי המיומנויות שילמדו בוגרי המגמה כגון עמידה מול קהל, הובלה, עבודת צוות וכד’ הן מיומנויות חיוניות במאה ה-21 שיתרמו מאוד לבוגרים בהמשך דרכם בצבא, באזרחות, בלימודים המתקדמים ובכל תחום בו יבחרו לעסוק בעתיד.

על המגמה: 

המגמה מהווה מקצוע מוגבר ייחודי בהיקף של 5 יחידות לימוד. תלמידי המגמה יכולים לשלב את לימודיהם בה עם מקצוע נוסף המשמעותי עבורם,  בהתאם לשיטת ה”בתים” שאליהם מתחלקים המגמות בתיכון מבחינת מערכת השעות.

5 היחידות של המגמה למנהיגות חינוכית מורכבת מ:

2 יחידות בנושא חינוך ומנהיגות הכוללות למידה תיאורטית בנושאים אלה, יציאה לסיורים במוסדות חינוך שונים, יציאה לסמינרים חינוכיים בהובלת התלמידים, כתיבת דו”חות סיור, מטלות שונות ועבודה מסכמת.

1 יחידה תיאורטית של מדעים תומכים הכוללות נושאים נבחרים מתחומי מדעי החברה שעליהם ייבחנו התלמידים במבחן בגרות פנימי בכתב.

2 יחידות מעשיות – פרוייקט גמר שיתבצע במהלך י”א ו-י”ב , שתוך כדי ביצועו נדרשים התלמידים לעבודה אישית ובמיוחד לעבודת צוות: התלמידים יזהו בעיה חברתית, יפתחו מענה חינוכי, יובילו תהליך חינוכי לשיפור הבעיה שזוהתה עם קבוצת מחנכים ויכתבו עבודה מקיפה על הבעיה והמענה, הכוללת הצגה יצירתית של התהליך כולו בסוף כיתה י”ב.

תלמידים שייסמו בהצלחה את המגמה יקבלו תעודת בגרות חברתית בהצטיינות ממשרד החינוך ומהחטיבה העליונה.

המגמה היא חלק מתכנית ארצית בשם “רקפות”, המתנהלת בשיתוף עם מועצת ארגוני הנוער ותלמידיה מכל בתי הספר ייקחו חלק בכנס ארצי של “רקפות”.

תלמידים המעוניינים בכך יוזמנו בכיתה י”ב למיונים לתכניות המשך כמו שנות שירות ומכינות קדם צבאיות.

איך לומדים במגמה?

  1. הכנסת מאפיינים מהחינוך הבלתי פורמלי לתוך בית הספר – יותר למידה חווייתית, יצירת קבוצה ושימוש במשחוק.
  2. שיתוף התלמידים בלמידה – תלמידי המגמה ייקחו חלק בהעברת החומר, יקבלו משימות למידה במהלך השיעורים, יעבירו בעצמם חלק מהנושאים ויתנסו כך בעמידה מול קהל ובהנחיית עמיתים. 
  3. הבנה ולא שינון – רוב ציון הבגרות ייקבע על-ידי הערכה אלטרנטיבית ולא על-ידי בחינה. גם הבחינה במדעים התומכים לא תתבסס על שינון החומר אלא על הבנתו. 
  4. גישה מעשית ורפלקטיבית – למידה מתוך התנסויות ועיבודן באמצעות משוב, ביחד בקבוצה ובעבודות רפלקציה אישיות. 

 

אווירת הלימודים

  • קבוצה קטנה ומגובשת
  • סמינרים ויציאות לימודיות רבות מבית הספר.

איך מתקבלים למגמה?

  • ממלאים טופס הגשת מועמדות.
  • משתתפים בסדנת מיון קבוצתית בה מתקיימות פעילויות המשקפות את רוח המגמה.
  • ראיון אישי במקרה הצורך. 
  • צוות מורי המגמה יבחר כ- 20 תלמידים בלבד המתאימים ביותר לחזון התכנית. הם יהוו סיירת חינוכית-מנהיגותית של בית הספר.

צוות המגמה: 

ענת שטיין קפסוטו – 

  • בעלת תואר ראשון ושני בהיסטוריה, תעודת הוראה בהיסטוריה, תעודת מנחת קבוצות, תעודת “תו תקן” להדרכת טיולים.
  • תפקידים שמילאה בבית הספר: מחנכת, מורה להיסטוריה, מנחת מועצת התלמידים, רכזת היסטוריה, רכזת שכבה.
  • במגמה: מלמדת חינוך ומנהיגות, ריכוז המגמה. 

הדר רחימי – 

  • בעלת תואר ראשון בהיסטוריה ובמסלול לחינוך מיוחד, במסגרת תכנית המצוינות רג”ב של משרד החינוך. בעלת תעודות הוראה בהיסטוריה ובחינוך מיוחד. סטודנטית לתואר שני בניהול מערכות חינוך ומנהיגות חינוכית. 
  • תפקידים שמילאה בבית הספר: מחנכת, מורה להיסטוריה, רכזת היסטוריה, מנחת מועצת תלמידים.
  • במגמה: מלמדת חינוך ומנהיגות. 

ענבל טל-פאר – 

  • בעלת תואר ראשון במשפטים, עורכת דין ומגשרת בתחום המשפחה, תואר שני במשפטים בהתמחות במשפט מסחרי וניהול ויישוב קונפליקטים. בעלת תעודת הוראה באזרחות. 
  • תפקידים שמילאה בבית הספר: מחנכת, מורה לאזרחות והיסטוריה.
  • במגמה: מלמדת מדעי החברה – פרקים נבחרים בסוציולוגיה ובפסיכולוגיה.