מנכ”ל אורט, צבי פלג, הגיע לביקור בבית ספרנו. הביקור אליו התלוו חברי מטה הרשת, נפתח במרחב היכל התהילה באורט ע”ש גרינברג בקרית טבעון, הסמוך למרכז היזמות והקיימות הקהילתי בביה”ס. בשנים האחרונות מהווה המרכז אבן שואבת אזורית לפעילות והסברה בנושא הקיימות. חטיבת הביניים הצטרפה השנה לתכנית SALL הבינלאומית, אשר מעודדת שיתופי פעולה בין בתי ספר לגורמי קהילה בתחום המזון. בית הספר מוביל מהלכים משמעותיים להפחתת צריכה והפחתת פסולת באמצעות התנעת פרויקטים קהילתיים לטובת המרחב הציבורי. בפני המשלחת הוצגו פרויקטים ייחודיים כמו הצלת מזון ותיעולו לנזקקים, ספרית חפצים קהילתית, סדנאת תיקונים, מרכז הדרכה בגינון וקומפוסט, ספריית כלי עבודה, חצר אוצרות ומרכז מבקרים, ועוד.
לאחר מכן, הציגו מנהל קרית החינוך, אתי לוי, ומנהלת חטיבת הביניים, טל רייס את התמונה החינוכית בבית הספר. לאתי לוי הוענק השנה, פרס חינוך למנהלות ולמנהלים פורצי דרך במחוז חיפה, על תרומה ייחודית לחינוך בתחומי מנהיגות פדגוגית, תרבות ארגונית, אקלים חינוכי, שותפויות וממשקים בקהילה והובלת צוות. בבית הספר לומדים השנה 581 תלמידים ותלמידות בחטיבת הביניים ועוד 721 בחטיבה העליונה. חזון ביה”ס מתמקד בבניית אקלים בית ספרי מיטבי, בפיתוח מיומנויות SEL בדגש על חוסן שייכות ואמפתיה, בפיתוח פדגוגיה חדשנית רב תחומית הרלוונטית לעולם המחר המשלבת למידה גמישה, עצמאית ודיפרנציאלית ובפיתוח חשיבה יצירתית, ביקורתית ויזמית לצד שינוי דרכי הערכה ולמידה רשתית: “רשת אורט חרטה על דגלה להקים קהילה מקצועית לומדת בין בתי הספר שתזמן מקור ללמידה והשראה בין בתי הספר לצד פיתוח דרכי הוראה רב תחומיים וקידום המדעים, הטכנולוגיה, האומנות ומדעי הרוח לצד דגש על ערכי הצניעות, המצוינות, השיתופיות והשקיפות”.
ביה”ס נבחר השנה להשתתף בתכנית ORT Israel Future Ready – תכנית חדשנות לבניית מודלים חדשים לבתי הספר של רשת אורט ישראל, מבית המנהל למו”פ ולהכשרה ברשת שמטרתה לחבר את בית הספר לעולם האמיתי ולהפוך אותו לרלוונטי ומשמעותי יותר עבור בוגריו. כחלק מהמהלך להגברת ה-Employability של התלמידים הם לומדים הסמכות של חברות בינלאומיות.
רפורמת המח”ר בהיבטה הפדגוגי מיקדה את העשייה הלימודית במטרות חינוכיות בעלות מענה מדויק ומאפשר לכלל הלומדים בבית הספר ובבניה הדרגתית של מיומנויות בתהליך שש שנתי. בחטיבת הביניים פועלות תכניות מבוססות ערכים המקנות מיומנויות חברתיות לתלמידים כמו מל”ח הארץ, בשביל השורשים ויוצאים למסע. תכניות נוספות כמו מסע במפה ובונים זהות התמקדו בפרויקטים רב תחומיים של היסטוריה, גאוגרפיה, תנ”ך וספרות: “כל תלמיד מוצא את עצמו שייך לקבוצה שהמכנה המשותף לה הוא הרצון לפעול למען שיפור איכות החיים של החברה בתחום שבו כל אחד מחברי הקבוצה יכול לגלות את נקודות החוזק שבו”. בחטיבה העליונה מתמקדת למידת המח”ר בפדגוגיה רב תחומית המשלבת התחדשות למידה בנושא זהות לאומית במקצועות היסטוריה, ספרות ותנ”ך. בנוסף, תלמידי החטיבה העליונה מתמקדים בלמידה טכנולוגית רב תחומית ובפיתוח מיומנויות לחשיבה יזמית וביקורתית, למידה עצמית מתוך עניין ועבודת צוות כחלק מתכנית iSTEAM. זאת ועוד, בית הספר מקדם שיתופי פעולה עם בתי ספר בעולם במטרה לחשוף את תלמידיו לעולם הגלובאלי ופעיל בעשרות תכניות ליצירת אקלים מיטבי בבית הספר.
בהמשך הוזמנו האורחים להכיר את מרחבי ההשפעה של בית הספר: המרחב הפדגוגי והטכנולוגי; מרחב האקלים החינוכי; “כוורת” טבעון הפועלת בקהילה; ומרחבי למידה משתנים. לאורך הביקור נפגש מנכ”ל הרשת עם תלמידים שהציגו את פעילותם במרחבי ההשפעה השונים וכן את הפעילות המשמעותית במרכז הקיימות הקהילתי. במפגש עם צוותי החינוך התנהל שיח פתוח עם המנכ”ל שעסק בין היתר בהרחבת שיתופי הפעולה בין בית הספר לפעילות המטה.