גיאוגרפיה

על המגמה: 

התלמידים לומדים  על “ארץ ישראל במאה ה-21” מכמה היבטים: גבולות המדינה, האוכלוסייה, הכלכלה, התשתיות, היישובים, מערכות הנוף ואיכות הסביבה.

התלמידים יעסקו בסוגיות  “מסביב לים התיכון”  כגון המאפיינים הייחודיים לים התיכון ולמדינות השוכנות לחופיו. ,אקלים באזור הים התיכון, עולם החי והצומח, הכלכלה ואיכות הסביבה במדינות הים התיכון.

צוות המגמה: 

כנרת בן חורין

עשייה במגמה: 

– מסע מרתק להעמקת הידע על החיים בישראל ובמזרח התיכון ועל המתרחש .

– עיסוק במגמות עכשוויות בחברה ובכלכלה.

– מגוון פעילויות רלוונטיות , כגון : סיורים .

– מגוון ייצוגי מידע להמחשת הנושאים : מפות, תמונות מרהיבות ודיאגראמות.

מבנה הלימודים : 

כיתה י’: התכנית של כיתה י’ עוסקת בנושאים חשובים לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי .הפיתוח המרחבי המואץ המתרחש בעולם והשלכותיו על הסביבה, תהליכי השינוי רבי העוצמה במרחב העירוני ובמרחב הכפרי; אי-השוויון המרחבי, המתבטא בפערים גדולים בין חבלי ארץ ברחבי העולם ועוד.

כיתה י”א: התלמידים לומדים מושגי יסוד בגיאוגרפיה של ארץ ישראל  ומזרח התיכון, עולם מפתוח מול עולם מתפתח ומנסים בניתוח מפות .

במהלך שנה זו התלמידים יבחנו בבחינת בגרות פנימית של 2 יח”ל המוווה 40% מהציון הסופי .

כיתה  י”ב : לימודי ארץ ישראל ומזרח התיכון , נתי”ב – אנסין,  יסודות לניתוח

במהלך שנה זו התלמידים יבחנו בבחינת בגרות חיצונית של 3 יח”ל  המהווה 60% מהציון הסופי.